De valkuil van hoop hebben in je bedrijf


Hoop doet leven. Hoop hebben is fijn. Het kan je houvast geven in situaties waarin je het moeilijk hebt. Een lichtje in donkere tijden.


Onzekerheid in je bedrijf

Toch zit er ook een andere kant aan hoop. Een kant van twijfel en onzekerheid. Kan ik het wel? Gaat het goed komen? Lukt het zoals ik wil? Deze kant van hoop helpt je niet in je bedrijf.


Ik hoop dat mijn workshop lekker gevuld is met deelnemers.

Ik hoop dat mijn product goed verkoopt.

Ik hoop dat ik mijn cliënt kan helpen.


Voel je de onzekerheid in de zinnen? Dat is de energie die je hiermee uitstraalt. Wat je uitzendt, krijg je terug. een logische reactie is dan ook weinig deelnemer, tegenvallende verkoop etcetera.


Krachtige ondernemer, krachtige woorden

Meer vertrouwen begint al in je woordkeuze. Kiezen voor vertrouwen door de woorden die je gebruikt. Want wat gebeurt er als je hopen gaat vervangen door weten of geloven?


Je weet dat je jouw cliënt kan helpen.

Je gelooft dat jouw product goed verkoopt.

Je vertrouwt erop dat je workshop vol is.


De zekerheid in je energie maakt je krachtig en ook hier geldt weer:

Je trekt aan wat je uitzendt.


Gebruik de kracht van beelden

Nóg sterker wordt het als je het resultaat gaat visualiseren. Zie voor je hoe die verkoop gaat. Fantaseer over die workshop met super leuke deelnemers of die cliënt die zo dankbaar is voor jouw hulp.


Dus let eens op: Waar gebruik jij “hopen” en hoe kun je dat vervangen?


Wil je meer inspiratie over een goede basis van je bedrijf?

Vraag dan hier de gratis video's aan.


18 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven